Ik ben freelance contentstrateeg en copywriter. Een vragensteller, verhalenmaker, vrouw van de inhoud.

Leuk je te ontmoeten

Een eerste voorzichtige kennismaking met een organisatie begint vaak online. Je googelt wat, bekijkt de socials, de website, een video, en langzaam vorm je een mening. Die eerste indruk die je als organisatie online achterlaat, dat is mijn werk. Ik wil de aandacht vangen én vasthouden. Met de juiste informatie, op de juiste plek. Met informatie die mensen begrijpen en waar ze echt iets aan hebben. En dat zo menselijk mogelijk. Ook al is het digitaal.

  • +7 jaar ervaring
  • Op interim- en projectbasis

Herken je dit in je organisatie?

Organisaties waarvoor ik werk doen fantastische dingen voor anderen. Al die mooie verhalen en kennis wil je delen online. Jij en ik weten dat de website een belangrijke rol speelt bij het inspireren, overtuigen en het laten bewegen van mensen. Maar waar begin je?

Op de marketing- en communicatieafdelingen waar ik werkte, zag ik deze patronen:

  • Er is zoveel te vertellen dat de echte boodschap wordt begraven
  • Jij en je collega's zijn te druk; teksten schrijven komt er extra bij, naast al je andere projecten
  • Je hebt te maken met verschillende belangen en stakeholders; maak je geen keuze dan krijg je een ratjetoe aan informatie
  • Je hebt een goede pen; maar je mist diepgaande kennis van SEO, user experience, conversiegericht schrijven en storytelling
  • Je collega’s zijn te druk; maar hun kennis en ervaring is nodig voor een goed eindresultaat

Waar kan ik je mee helpen?

Die contentvalkuilen kunnen de doorlooptijd vertragen. Of erger nog: de kwaliteit van je content beïnvloeden. Betrek je mij bij het project, dan zet ik de content weer centraal. Je kunt verwachten dat ik prioriteiten stel en keuzes maak, informatie verzamel binnen je organisatie, mijn kennis overdraag aan collega’s, een contentteam vorm en complexe informatie omzet in begrijpelijke en aantrekkelijke content. Uiteraard zoekmachinevriendelijk en in de juiste tone-of-voice.

  • Begeleiden van een contenttraject
  • Schrijven van webteksten (ux en seo-proof)
  • Schrijven van e-mails en blogs
  • Ontwikkelen van een brand voice
  • Dagelijkse vrolijkheid en semi-filosofische vragen (krijg je er gratis bij)

Waarom zou je mij inhuren?

Legitieme vraag. Je kunt natuurlijk ook het contentproject beleggen bij een vaste medewerker, een stagiaire (arm kind) of bij een bureau. Betrek je mij bij de ontwikkeling van je website of app, dan vergroot ik de productiviteit van je team en behalen we samen sneller een goed resultaat. Bovendien ben ik creatief, empathisch en erg aardig (al zeg ik het zelf).

Wat feiten op een rij:

  • Ik studeerde journalistiek in Utrecht
  • Ik werkte 5 jaar als account manager bij een Rotterdams communicatiebureau
  • Ik startte in 2016 RedFactor en werk sindsdien veel samen met digital agencies
  • Ik houd me bezig met creatief schrijven, online invloed, conversiegericht schrijven, marketingpsychologie en SEO
  • Ik volgde een masterclass ux-strategie bij UX Academy en een SEO-training bij Roy Ishak (met dank aan iHUB)

Wil je nóg meer weten? Check mijn profiel op LinkedIN.

Benieuwd wat ik voor jou kan betekenen?

Laten we kennismaken