Alle teksten in dezelfde tone-of-voice

Hoe je iets zegt is minstens zo belangrijk als wat je zegt. De juiste toon zorgt ervoor dat mensen je vertrouwen, geloven en een relatie met je willen opbouwen. Ik ontwikkel een brand voice waar je u tegen zegt. En ik train collega’s om deze stem te gebruiken in hun werk. Zo kan niemand straks meer om jullie merkpersoonlijkheid heen.

Vertel me meer
Hoe je klinkt is onderdeel van je huisstijl

Maak je merk menselijk

Een sterke merkpersoonlijkheid is de basis voor pakkende webteksten, e-mails, blogs, jaarverslagen, advertenties en vacatures. Het maakt dat bezoekers glimlachend op buttons klikken in plaats van verveeld verder te scrollen. Of erger nog: gillend hun tabblad sluiten. Wat is het resultaat? Je merk valt op, want je klinkt anders dan je concurrent. Bezoekers vertrouwen je sneller, waardoor ze eerder overgaan tot actie. En iedereen in de organisatie schrijft hetzelfde, dankzij workshops en een stijlgids.

Hoe werkt dat, zo'n brand voice ontwikkelen?

Het klinkt grootser dan het is. We starten met wat er al is: jullie huidige merkidentiteit, huisstijl en huidige teksten en video's. Welke pareltjes liggen daarin verborgen? Daarna stel ik heel, heel veel vragen. Meestal in twee á drie sessies. Met deze informatie bouwen we een karakter met een eigen stemgeluid. Daarna vertaal ik het stemgeluid naar concrete richtlijnen, zodat iedereen in de organisatie op dezelfde manier schrijft. 

 

 

Wil je de stem van je organisatie ontdekken?

Ja, leuk!