Kindertolk bij Denk Jong Marketing

Bij het kindermarketingbureau Denk Jong Marketing werkte ik negen maanden op projectbasis als projectmanager.Ik begeleidde diverse marketingprojecten en ondersteunde oprichter Angelique van Tilburg bij het opzetten van een marketingstrategie en het opbouwen van een klantenbestand.

Hoe bereik je effectief kinderen van 7-12 jaar? Hoe verplaats je je in deze doelgroep? En hoe weet je waar kinderen behoefte aan hebben? Deze kennis deelt Denk Jong Marketing met organisaties die zich richten op basisschoolleerlingen. Als projectmanager kroop ik in het hoofd van kinderen en ging ik voor organisaties met kinderen in gesprek. De uitkomsten verwerkte ik in goede, aantrekkelijke teksten voor kinderen.

Lezersonderzoek
Zo hielp ik gemeente Rotterdam met het vertalen van hun nieuws uit de stadskrant, naar aantrekkelijk nieuws voor de ‘kinderstadskrant’ in Jong010. Om te bepalen of kinderen het nieuws van de gemeente begrepen en leuk vonden, hield ik een klein lezersonderzoek. Met een groep leerlingen uit groep 8 besprak ik de artikelen uit de kinderstadskrant. Ik vroeg hen wat zij ervan geleerd hadden, wat zij ervan vonden en wat er volgens hen beter kon. De resultaten verwerkte ik samen met de hoofdredactie van Jong010 in de ‘kinderstadskrant’.

Heb je een vraag over projectmanagement? Bel of mail me: RedFactor.

De foto's zijn gemaakt door: Suzanne Heikoop van SHE Fotografie.

Delen: Kindertolk