Danvo Daily Magazine

De broodfabrikant Danvo Bakeries ontwikkelt samen met Made in Rotterdam het magazine Danvo Daily. RedFactor zorgt voor de content en schrijft dertien verhalen. In het magazine vertelt het familiebedrijf waarom zij een passie hebben voor brood en wat hun relaties van hen kunnen verwachten in 2016.

Bewaarmagazine
Danvo Bakeries is een familiebedrijf in de broodsector. Vader en zoon hebben afgelopen jaren hard gewerkt aan diverse nieuwe concepten en ontwikkelingen: er ligt een marketingplan klaar, ze gaan groeien en nemen in januari 2016 hun nieuwe, tweede productielijn in gebruik. Dat betekent dat zij hun productiecapaciteit gaan verdubbelen en starten met het ontwikkelen van nieuwe broodconcepten, zoals 'Dough' en 'Sportbrood'. Om niet al het lekkers voor henzelf te houden, ontwikkelden ze samen met Made in Rotterdam het eenmalige magazine Danvo Daily. In dit papieren bewaarmagazine, dat zij verspreiden onder relaties en buurtbewoners, vertelt Danvo over de ambitieuze plannen en leer je het bedrijf pagina voor pagina kennen.

Interiewen en schrijven
RedFactor hielp mee bij het opschrijven van deze verhalen. Op locatie in Riel, de standplaats van Danvo Bakeries, interviewde ik het directieteam, medewerkers en relaties over Danvo Bakeries en hun passie voor brood. De opdracht: persoonlijke, informatieve verhalen die lekker 'weglezen'. Om dat te realiseren bereidde ik de interviews zorgvuldig voor. Door vooraf veel te weten over je gesprekspartner, verloopt het gesprek soepeler en heeft de geinterviewde het gevoel op gelijk niveau te praten. En oprechte interesse en goed luisteren zijn belangrijk bij het vergaren van mooie verhalen.

Bij het opschrijven van de verhalen heb ik zoveel mogelijk de warmte, de openheid en de passie voor hun ambities naar voren laten komen, zodat je na het lezen denkt: dit bedrijf gaat het maken. En dat gun je hen ook. Houd dit bedrijf goed in de gaten, want we gaan vast en zeker nog meer van hen horen komend jaar.

Delen: Danvo Daily Magazine, Made in Rotterdam